24 marca 2015

Bariery nałożone przez umysł.

Cześć :) Mając już możliwość korzystania swobodnie z komputera, postanowiłam dziś zamiast wstawiania tu rysunków napisać coś od siebie :) Wolny dzień fajnie temu sprzyja.



TEMAT NA DZIŚ:
Bariera, którą nakładamy sobie sami, lub nieświadomie nakładają ją na nas inni.






Mówi się, że bariery tkwią w nas samych. Zgadzacie się? Może dla jednych jest to temat kontrowersyjny - bo nie każde bariery należy łamać, czy przekraczać. Jednak są pewne przykłady, które pokazują że można walczyć z samym sobą, ze strachem, obawami. Można pokonać przeszkody i zrobić coś fajnego, coś WIELKIEGO!






Bariera którą sami spowodowaliśmy/nałożyliśmy lub jak też często może być też nieświadomie dla nas nałożona przez kogoś znajomego/obcego (Podczas rozmowy? Może nam to ten ktoś pokazał? Swoim zachowaniem udowodnił? Może próbował nas do tego przekonać.. A może jakieś wspomnienia z dzieciństwa, może jakiś sen, może coś strasznego czy dziwnego zobaczyliśmy, usłyszeliśmy) można bez problemu złamać. Zazwyczaj bez problemu... Przykłady?



  • Nie zjem tego - bo komuś nie smakowało.
  • Nie dotknę tego - bo mówili że mogę się zarazić jakąś chorobą.
  • Nie spróbuję zrobić czegoś nowego - bo myślę że i tak mi się nie uda.
  • Nie pomogę potrzebującym ludziom na ulicy - bo mogą mnie czymś zarazić, napaść, wyśmiać znajomi.
  • Nie pojadę do innego kraju - bo zachoruję na tamte choroby, ktoś mnie okradnie, porwie.
  • Nie poznam nowych znajomych - bo pewnie są oszustami.
  • Nie przejdę tą ulicą - bo mówili że tu straszą.
  • Nie zakocham się - bo pewnie i tak mnie ktoś zdradzi.
  • Nie pójdę do pracy- bo i tak mnie z niej wyrzucą.
  • Nie nauczę się nowej umiejętności - bo i tak nie wyjdzie.




I wiele więcej. Prawda że czasem się to wydaje dziwne? Absurdalne? Ale to wszystko, często nakładamy sobie sami. A teraz popatrzmy co daje nam przełamanie barier na tych przykładach :)


  • Zasmakuje nowej potrawy.
  • Poznam, zobaczę nową rzecz.
  • Nauczę się nowej rzeczy.
  • Spełnię dobry uczynek, pomogę komuś, może poznam fajną osobę :)
  • Zwiedzę świat.
  • Poznam nowych przyjaciół.
  • Znajdą nową, szybszą trasę do jakiegoś celu, bądź dla odmiany przejdę nową.
  • Poznam miłość życia.
  • Znajdę fajną, dobrą pracę.
  • Nauczę się czegoś nowego, zdobędę pasję, hobby :)


Oczywiście! Ciężko się przełamać. Czasem przynosi to negatywne skutki... Ale czy nie warto ryzykować, robić coś nowego? FAJNEGO? Nie ograniczajmy się. Bądźmy ciekawi nowych rzeczy. Uczmy się zdobywajmy wiedzę, umiejętności, znajomości :) Czy to nie ułatwia życia? Bądźmy kreatywni. Czerpmy radość :) WYKORZYSTAJMY ŻYCIE NA MAXA!
Tyle na dziś ode mnie, miłego dnia! ;) 




*zwierzaki nie moje :/


7 komentarzy:

  1. Czasami te bariery powstają przez drugiego człowieka- przez różne zranienia :)
    Ale trzeba je przełamywać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. warto ryzykować, pewnie że tak ;) nie warto się ograniczać życie mamy przecież tylko jedno ;) http://creamshine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze powiedziane! No i nikt za nas życia przecież nie przeżyje :)

      Usuń
  3. Moim zdaniem warto przełamywać bariery. Sama kiedyś byłam bardzo nieśmiała, bałam się każdej nowości. Do tej pory nie przepadam za niespodziankami, ale jeśli wszystko sobie zaplanuję, to jestem w stanie ominąć wiele ograniczeń, które sama na siebie nałożyłam :)
    http://nocturne.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i tak powinno być, idźmy do przodu! Ja sama mam niemiłe wspomnienia z podstawówki, a dzięki odpowiednim ludziom powróciłam do normalnego życia w społeczności :)
      Gratulacje, że robisz postępy :)

      Usuń
  4. Grunt to przelamywac swoje bariery i udowodnic sobie, ze jednak potrafie ;) Bardzo fajny post!

    versjada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post - zaobserwuj mojego bloga, skomentuj, udostępnij! Każdy zostawiony przez Ciebie ślad u mnie powoduje uśmiech :) Staram się odwiedzać czytelników, więc będąc moim obserwatorem, zyskujesz mnie jako swojego!


WŁĄCZONE: Moderacja oraz anonimowość
WYŁĄCZONE: Weryfikacja obrazkowa