14 maja 2015

Jak pachnie wielkie zamiłowanie

Nie, nie napiszę o wyborach, o polityce. Nie napiszę o kłamstwach, o naszym kraju, o drogach, o ludziach. To jest już wszędzie. Tego jest pełno. Napiszę o pasji. Nie o dramacie filmowym z 2004 reżyserii Mela Gibsona pod tym tytułem, lecz wspomnę czym jest pasja, dlaczego dobrze ona wpływa na naszą psychikę.
CZYM DLA MNIE JEST PASJA.




zwierzęta (psychika, rasy, anatomia i tak dalej..) / jazda konna / ludzie i ich psychika / psychologia (2 miejsce!)

(zdjęcia i podpisy pod nimi  mówią o moich zainteresowaniach)  



Definicja, która będzie nas dzisiaj interesować:
pasja «wielkie zamiłowanie do czegoś»

 Dokładnie. Co jest naszą pasją? Coś, co lubimy robić bardziej niż coś innego (nawet mimo ograniczeń)
Można na to spojrzeć z kilku stron. Można coś robić ze względu na przyszły cel z tą pasją związaną, lub dla samej przyjemności jej wykonywania. I dla wielu innych przykładów, bla bla bla.



Przejdźmy do najważniejszego punktu. 


Co daje nam znalezienie swojego hobby?
Ludzie mówią... "Ja nie mam pasji, ja nie mam upodobań". Ja mówię "to przykre". Przykre że nie mamy w życiu jakiegoś punktu zaczepienia, którego wykonywanie w razie złego humoru/problemu  nam pomoże.
,


FOTOGRAFIA! Zdecydowanie pierwsze miejsce. Czy to za aparatem...
(tutaj Sandra) 

czy też i przed obiektywem. 



Co więc taka pasja daje?

  1. Może wypełnić wolny czas, w którym nie mamy co ciekawego robić. 
  2. Może nam pomóc się rozweselić "w razie W", odpocząć, zrelaksować.. 
  3. Możemy robić coś co lubimy, co nas interesuje, uczy czegoś, w czym będziemy lepsi niż w innych rzeczach (czyli mamy większe poczucie wartości!) 
  4. Robimy coś z większym zaangażowaniem. Daje poczucie spełnienia. Samorealizacja.
  5. Pasja wpływa na lepsze samopoczucie oraz podejście do życia
  6. Żyjemy chwilą obecną, nic innego się nie liczy! Żadne problemy, żadna praca, szkoła, żadni ludzie (no chyba że mamy kogoś, z kim tą pasję możemy dzielić - wtedy jest idealnie!) nas nie obchodzą. Liczymy się tylko my i nasze szczęście. 
  7. Najlepsze, gdy można połączyć pasję z pracą :)


 “chcesz zapomnieć o stresie, pomyśl o czymś przyjemnym”


fotografia / obróbka zdjęć


Warto otworzyć się na nowe zainteresowania. Jak widzimy, 6 argumentów nie do obalenia, które pokazują że warto mieć w życiu swoje hobby, swoją pasję! Warto otworzyć się na nowe zainteresowania, na pewno to będzie dla nas (a może i dla innych?) korzystne. Nie wyobrażam sobie człowieka, który nie wie co lubi robić, nie robi tego. Czasem myślimy że się nie da (koszty, zdrowie, ograniczenia) ale wszystko jest możliwe, każda przeszkoda jest do pokonania!



Podróże / spacery  /rowery / bieganie / zakamarki geografii / zwiedzanie
(szczególnie opuszczone budynki, miejsca, ich historia, przeznaczenie) 


Jakie są wasze pasje? 
Dlaczego one i jakie dają wam korzyści? :) 




Rysowanie (3 miejsce!)  / oglądanie anime / czytanie ( książek jak i mang)

















43 komentarze:

  1. Superowy post (zresztą, jak wszystkie).
    Uwielbiam twoje zdjęcia, rysunki oraz podejście do życia,
    jesteś taka jaki ja chciałbym być... :)
    Mam nadzieję, że nadal będziesz robiła to co kochasz
    i poznasz kogoś o podobnych zainteresowań
    (O ile już nie znasz :> )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wieelkie dzięki, mega miłe co piszesz! :D
      (czyżbym znała tego anonimka?)

      Usuń
    2. możliwe xD

      Usuń
  2. Świetny post ;)
    Będę częściej wpadać
    http://jullia2452.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiele pasji podzielam z Tobą :)

    zuuziaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post :)
    Obserwuję - zapraszam do mnie http://www.skezjablog.eu/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie piszesz. Bardzo ładnie prowadzisz bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś nie miałam pasji. I to było takie nijakie, na niczym szczególnie mi nie zależało, gdy się nudziłam nie miałam co robić. Teraz kocham fotografię, modę i bloga i to jest dla mnie całym życiem!

    claudine-bloog.blogspot.com --> kliknij!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I prawidłowo! Róbmy to, co lubimy :)

      Usuń
  7. boski post
    zapraszam do mnie dopiero zaczynam : http://bbypattie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Moją największą pasją jest blogowanie i łucznictwo sportowe. Uprawiam ten sport, bo to kocham i sprawia mi to wiele radości oraz daje satysfakcje, gdy na zawodach ogólnopolskich stoi się na podium :) A blogowanie też sprawia mi wiele radości i daje satysfakcję. Na drugi plan schodzi muzyka i fotografia. Muszę kochać muzykę, bo uczęszczam do szkoły o takim profilu, choć wkrótce może się to zmienić. A jeśli chodzi o fotografię to bardzo lubię robić zdjęcia, ale nie mam sprzętu, by zająć się tym na poważnie. Pasje i hobby są ważne w życiu człowieka, bo bez nich człowiek nie ma takiego charakteru.

    Pozdrawiam
    http://with-dreams-of-the-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak długi komentarz! :D
      Zawsze chciałam spróbować łucznictwa, szczególnie konnego, jednak niestety w mojej okolicy trenowanie tego sportu jest dosyć trudne. Tym bardziej gratuluję sukcesów :)
      Co do fotografii, nie sprzęt gra rolę (też, ale w mniejszym stopniu) a wiedza fotografującego :)
      Pozdrawiam bardzo serdecznie! :3

      Usuń
  9. Aww, yeah lubię takie posty. Co prawda to prawda, pasja jest niesamowicie ważna w życiu człowieka i jeśli ktoś jej nie ma... cóż, albo jeszcze jej nie znalazł, albo bał się jej porwać i po prostu go ominęła i się oddaliła, poszła w niepamięć, umarła, cokolwiek. W każdym razie szkoda mi niesamowicie takich ludzi, bo praca w wymarzonym zawodzie/praca z pasją, wkładając w to całe swoje serce to najlepsza praca jaką można wykonywać, także pracowanie wedle zainteresowań jest super ważne. A jak ktoś nie ma zainteresowań to jełop i kluska! O.
    Masz psa bardzo podobnego do mojego :D tylko u mnie trochę młodszy, tak sądzę, i ma bardziej czarny nos.. chociaż labradorom blednie z wiekiem :/ a tak nawiązując do podpisów to ja także bardzo interesuję się psychologią, rozumowaniem człowieka i całokształtem, myślałam nawet o studiach, ale z pewnością nie w kierunku terapeutycznym, bo jestem wrażliwą kluską ;-;-;
    Jeśli chodzi o dwa zdjęcia przedstawiające Ciebie i koleżankę to o wiele bardziej podoba mi się fotografia wykonana przez Ciebie niźli przedstawiająca Ciebie. Ta wykonana ma większą głębię ostrości i barw, jest niesamowicie artystyczna, a ja po prostu czyham na blogi gdzie pojawiają się zdjęcia autorstwa blogerów, aprobuje bardzo. Poproszę więcej zdjęć!
    Co do zdjęcia z lasem, po prostu udało Ci się ująć magię miejsca i ukazać ją na fotografii, to także jest świetne, a ja sama uwielbiam włóczyć się po lesie i po miejscach wcześniej nie zwiedzanych. Zwłaszcza jeśli są to stare, opuszczone budynki! Ta magia miejsc całkowicie mnie ujmuje :D widać mamy podobne zainteresowania...
    O a nawiązując jeszcze do rysowania, to co prawda manga nie za bardzo mnie pociąga, to ja także czasem smole coś ołówkiem po kartce :D z reguły wychodzi to smok...
    Pozdrawiam, bardzo fajny i treściwy blog c:
    / zespol-dezorganizacji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę szczerze powiedzieć, że jestem w szoku! Jeszcze nigdy nie dostałam tak długiego, tak sensownego komentarza od serca. Dziękuję baardzo! :D
      Zgadzam się z Tobą oczywiście, jeśli chodzi o Twoje zdanie na temat pasji. Szkoda ludzi, którzy nie zaznają tej radości z czerpania tego, co lubią. Może kiedyś odkryją co tak naprawdę ich pociąga :)
      Mój labek stety/niestety nie blednie z wiekiem, a jest po prostu NBP :) Taki jego urok, no i ma śmieszną plamę na boku, jakby odciśniętą dłoń.
      Wgl cieszę się że jest tu osoba która ma podobne zainteresowania do moich. Szczególnie ta psychologia - również myślę o studiach w tym kierunku, ale boję się że nie podołam tej presji, jaką praca w tym temacie niesie.
      Bardzo dziękuję również za pozytywną opinię o moich zdjęciach. A na opuszczone budynki sama czyham. W mojej okolicy na szczęście ich kilka jest, więc często je odwiedzam, myślałam nawet żeby kiedyś tam z aparatem iść :) A smoki uwielbiam! Tyle wspólnych zainteresowań :D
      Mam nadzieję że będziesz częściej wpadać c:
      Lecę do Ciebie, zobaczyć, poczytać.
      Dziękuję raz jeszcze, pozdrawiam ^^

      Usuń
  10. Moją pasją też jest fotografia! Genialnie ujęłaś to w punktach :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie:
    ✿Jully-Blog✿ [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładny rysunek :3 Moją pasją jest blogowanie i gra w tenisa :) Bardzo lubię też śpiewać chociaż nie bardzo mi to wychodzi haha :D


    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Również uwielbiam śpiewać i również nie bardzo mi to wychodzi, więc śpiewam jak nikogo niema w domu :D

      Usuń
  12. Post bardzo fajnie napisany! "Bo człowiek bez pas­ji nudzi swoją duszę. "
    http://pin--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. No i świetny cytat! :)

      Usuń
  13. Pasje są bardzo potrzebne, pomagają w rozwoju i sprawiają przyjemność. Ja fotografuje, spiewam. Podczas tych czynności uciekam od szarej rzeczywistości, oddaje się całkowicie pasji i przez to realizuję się :)
    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, fajnie że robisz to co lubisz :)

      Usuń
  14. Pasja jest naprawdę bardzo ważna. Wiem, że długo można jej poszukiwać, ale nie rozumiem jak można je w ogóle nie szukać. Przecież pasja to taka odskocznia od szarej i czasami ponurej rzeczywistości.
    Nie będę się tutaj rozpisywać o moich pasjach. Napiszę tylko, że Twoje bardzo mi się podobają. Szczególnie zainteresowanie zwierzętami, też je uwielbiam :)
    Ogólnie to bardzo ciekawy post :)

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, no i oczywiście się z Tobą zgadzam :)

      Usuń
  15. Świetnie to opisałaś, tworzysz śliczne zdjęcia! :)
    MÓJ BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super wyczerpujące uchwycenie tematu! Pasja to jednak coś co każdemu jest potrzebne :)
    pozdrawiam
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Masz zupełną rację, ja bardzo długo szukałam swojej pasji, bo podobnie jak Ty uważałam za przykre, kiedy się jej nie posiada... No i w końcu odnalazłam :D jestem z tego strasznie dumna :)

    whitemisses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie że w końcu znalazłaś! :)

      Usuń
  18. Świetne zdjęcia i ubrania na nich :) Stylizacja bardzo mi się podoba ;)

    Obserwuję! Za komentarz do najnowszego posta odwdzięczam się trzema komentarzami i obserwacją, jeśli jeszcze nie zaobserwowałam :)
    http://blackberryandblue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest blog modowy bo to baaardzo nie moja tematyka i ciuszki były brane pierwsze lepsze, ale mimo to dziękuję bardzo :)

      Usuń
  19. Moja pasja to zdecydowanie pisanie, kocham pisać nie tylko felietony, artykuły, ale też opowiadania, prozę. Pisząc bloga rozwijam to zainteresowanie i czuję się z tym wspaniale, czuję, że po coś się urodziłam i po coś żyję. Również uważam, że ludzie bez pasji są smutni, ale być może oni jeszcze jej nie odnaleźli. W kazdym razie cudowny post, treściwy i nie za długi, podoba mi sie! :D

    -Niutta.
    niutta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Jak napiszesz książkę, to chętnie ją przeczytam :3

      Usuń
  20. Mam wiele rzeczy, które lubię robić. Kartki,wyszywać, grać w siatkę, jeździć na rowerze, taniec towarzyski, śpiew... lecz nr 1 jest fotografia. To jest moja ucieczka od codziennych obowiązków. To dzięki niej, mogę odpocząć, zrelaksować się. Nie wyobrażam sobie życia bez tego. Gdybym nie miała żadnej pasji, życie nie miałoby sensu. Na kolejnym miejscu jest czytanie książek. Gdy już mam dosyć muzyki, hałasu, licznych rozmów, to w książce znajduję ukojenie, spokój i harmonię.

    pozdrawiam
    http://edzia-photoamator.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również stawiam fotografię jako nr 1! :D Nie dość że robię to co lubię, to mam jeszcze spotkanie z matką naturą :)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się post - zaobserwuj mojego bloga, skomentuj, udostępnij! Każdy zostawiony przez Ciebie ślad u mnie powoduje uśmiech :) Staram się odwiedzać czytelników, więc będąc moim obserwatorem, zyskujesz mnie jako swojego!


WŁĄCZONE: Moderacja oraz anonimowość
WYŁĄCZONE: Weryfikacja obrazkowa