18 czerwca 2015

Co mi daje bycie blogerką i pisanie bloga?


Właśnie, to jest dobre pytanie, które zadają sobie osoby chcące zacząć życie w blogosferze jak i te które już w niej są. Dziś na swoim przykładzie chciałabym krótko na nie odpowiedzieć. Zapraszam :) 







Blogi piszę od roku 2012. Ten jest moim bodajże 9 i  jedynym już. Było tych blogów więc sporo, na różne tematy.. I z opowiadaniami, ze zdjęciami, lifestyle, z tekstami motywacyjnymi, photoblogi i nawet miałam w młodości blog o simsach o.O Ten jest najbardziej z nich wszystkich brany na poważnie, najbardziej przemyślany, ułożony. Do tamtych aż wstyd linki wysyłać..
Ale nie o tym mowa. A więc:


Co mi daje bycie blogerką? Co daje mi pisanie bloga? 



  • Pomaga uczyć systematyczności.
    Wiadomo, trzeba się nauczyć regularnie pisać posty, wyszukiwać nowych tematów, szykować projekty i zdjęcia do notek. Bez systematyczności blog może siąść na dno, więc warto z nią żyć w zgodzie (ja dalej próbuję:)
  • Uczy zagospodarowania czasem.
    Podobnie jak wyżej, ale tu uczymy się znaleźć godzinę/dwie w tygodniu aby napisać  post + około półgodziny dziennie aby przejrzeć komentarze, odpisać, odwiedzić blogi. Tu trzeba dzień tak rozplanować, aby ten czas znaleźć. Czas i ochotę ;)
  • Miejsce, w którym mogę być otwarta, wygadać się. 
    Chcesz się gdzieś zwierzyć, coś opowiedzieć lub masz ciekawy pomysł na coś? Blog to świetne miejsce do tego! Nie musisz się martwić że Twojego znajomego nie interesuje to co mówisz. Tu wchodzą ci, których to ciekawi i nie robią tego z przymusu! No i najważniejsze, nikt Ci się nie wtrąca co słowo.




  • Mogę być tu sobą. To mój 'pokój'. Chcesz mieć tło z jednorożcami, super-mega-hiper-blabla pokręconą czcionkę i pełno słodkich gadżetów? Czemu nie! Przede wszystkim to Ty masz się czuć tu dobrze i tylko Ty możesz robić 'przemeblowanie' kiedy chcesz i jak chcesz. Co prawda, czytelnikowi też ma tu być dobrze, ale nie będzie się tak czuć w miejscu, w którym sam właściciel nie czuje swobody i faktu - że to jego skrawek internetu i to według jego gustu urządzony. 
  • Zwiększone poczucie własnej wartości + odwagi.
    Naprawdę! Bardzo się zwiększa dzięki pisaniu. Można łatwo tu znaleźć pozytywnych ludzi, o podobnych zainteresowaniach i poglądach. Ci ludzie mogą Cię wspierać i motywować dzięki czemu czujesz się lepiej. A fakt, że to Twoje miejsce którego Ty jesteś Panem i ludzie z własnej woli czytają co piszesz - pomaga myśleć pozytywnie o swojej osobie i bardzo motywuje. No i uczymy się mówić o sobie, o swoim zdaniu, opinii. Nie boimy się już tak tego.
  • Kreatywność.
    Uczymy się myśleć samodzielnie, poza schematami. O ile nie kopiujemy czyjegoś tekstu - to jesteśmy na świetnej drodze! Bo kto za nas wymyśli temat notki, napisze ją, zrobi do niej zdjęcia? Skoro to nasz blog to powinniśmy to robić my, dzięki czemu zyskamy wiele nowych pomysłów!



  • Poznaję wiele pozytywnych osób.
    Dzięki nim stajemy się bardziej otwarci, mamy z kim porozmawiać, z kim nawiązać kontakt. Mamy dla kogo pisać bloga!
  •  Satysfakcja z postępów!Myślę że dla każdego blogera nowa osoba w obserwacjach czy nowy komentarz to mega banan na twarzy! Bynajmniej ja tak mam. Przeglądając naszego bloga po jakimś czasie, możemy zauważyć nasze postępy w CZYMŚ. To również powód do dumy :) 


Myślę że tych, którzy się zastanawiają nad pisaniem zachęciłam,
a ten kto już pisze znalazł punkty które mówią też o nim.
Pozdrawiam, do następnego! :D











34 komentarze:

  1. racja blog uczy systematyczności :D
    super design :D
    http://my-secret-dreamx3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pewnie nie będzie zaskoczeniem, że powiem , iż uważam ten post to kolejny mądry i ciekawy post :D
    Co do jego treści, nie wiedziałem, że blog może nauczyć odwagi? A jednak xD

    enowaty.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszego bloga założyłam mając 11 czy 12 lat. Tego obecnego prowadzę od ponad dwóch lat. Na swoim blogu mogę dostrzec progres w rysunkach które od czasu do czasu zdarza mi się tam dodawać. Ważne że rozwijam pasję :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję wytrwałości i zmian :)

      Usuń
  4. Mi blogowanie daje na pewno mase satysfakcji i motywacji. Swojego bloga zalozylam po to by motywowac ludzi i dac im moc do dzialania i zmieniania swojego zycia na lepsze ;) Taka blogowa Chodakowska ;)

    http://my-fit-style.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam sie ze wszystkim co napisalas. Uwazam, ze prowadzac bloga mozna poznac wiele wspanialych osob z czego potem wynikają stale znajomosci, rozwijamy kreatywnosc poprzez tworzenie nowych pomysłów. Uwazam tez ze dzieki temu czujemy sie potrzebni, pokazujemy innym cos od siebie, o moze sie spodobac czytelnikom i co mogliby wykorzystac potem. Ja jestem mega zadowolona ze zalozylam swojego bloga i ze pojawilam sie w swiecie blogosfery :)
    Pozdrawiam i dziekue za komentarz :)

    ----Poznaj mój świat fotografii----

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie powiedziane! :)
      Wzajemnie :)

      Usuń
  6. O rany! Ja w pisaniu bloga znalazłam swoją pasję i zobaczyłam, że mogę się nią w łatwy sposób dzielić z innymi. Moja twórczość także nabrała skrzydeł dzięki bardziej doświadczonym blogerom, którzy mnie wspierali. Mimo, że ich do końca nie znałam to naprawdę wiele mi dało. Kreatywna byłam już wcześniej na blogu mogę jednak "wydostać" wszystko co się kłębi w mojej główce - no przynajmniej większość, bo nie nadążyłabym sama za sobą.
    Pozdro.
    http://dziennikidestiny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie! ja dzięki blogu odnalazłam się, może nie mam dużo czytelników, ale gdy piszę jakiś post mam wrażenie, że pokazuje siebie, to jest cudowne, kocham to robić, chciałabym prowadzić go całe życie, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że to moja pasja.
    Frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Mogę się podpisać pod Twoim komentarzem :)

      Usuń
  8. Świetnie przemyślany i napisany post!
    Dla mnie mój blog jest bardzo ważny! Brakuję mi jednak na niego czasu, czego żałuję.

    Pozdrawiam :)

    http://olga-dz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Ja również często nie potrafię znaleźć czasu, ale mimo tego się nie poddaje :)

      Usuń
  9. nie umiałabym teraz żyć bez bloga, jest dla mnie mega ważny <3
    http://luuvmy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja co prawda dodaje inspiracje i zdjęcia ubrań lub sesje ale jednak teraz to jest takie ważne, że muszę chociaż raz dziennie wejść i posprawdzać wszystko:) Może nie tyle ważne jak sprawia mi frajdę.
    Bardzo fajny post i blog :)
    mademezuzana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. kurcze ten chlopak na obrazku wyglada jak z anime
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to Kirito z Sword Art Online :)

      Usuń
  12. Ja blogi piszę już od ponad ośmiu lat i każdy pisany blog wiele mi dał, to jest moje własne miejsce w sieci :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post :D
    Nie mogę się z Tobą nie zgodzić :)) Bycie blogerką uczy naprawdę dużo, mimo iż niektórym wydaje się inaczej.
    Super zdjęcia :D

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. zagospodarowanie czasu, o tak
    Zapraszam na nowy post i bardzo proszę o wypełnienie ankiety. Buziaki :* 16lipca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Super post!
    Zgadzam się z tym co napisałaś.

    Zapraszam do mnie:
    pinkimika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja dzięki blogowaniu jestem śmielsza, odważniejsza i bardziej otwarta :)

    Mój blog: http://alieever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. wedlug mnie blogu uczy samodyscypliny, zawsze kiedy mialem napisac wpis to to zrobilem, zapraszam do siebie, http://www.krystianwotjowicz.pl - przy zapisie masz ebooka

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się post - zaobserwuj mojego bloga, skomentuj, udostępnij! Każdy zostawiony przez Ciebie ślad u mnie powoduje uśmiech :) Staram się odwiedzać czytelników, więc będąc moim obserwatorem, zyskujesz mnie jako swojego!


WŁĄCZONE: Moderacja oraz anonimowość
WYŁĄCZONE: Weryfikacja obrazkowa