11 października 2015

Przygotuj się na zimę!

Mamy październik, słoneczko już nie przygrzewa tak mocno, zaczyna się depresja sezonowa, szkoła się rozkręca, zaczynamy marznąć... Czuć zimę, prawda? No i co dalej?








Jesień to czas, w którym - jeśli nie zadbamy wystarczająco ''o siebie'' -  zaczynamy tracić motywację, chęci do czegokolwiek, zaczynamy miewać przykre nastroje. Liście robią się kolorowe, aby za chwilę opaść na ziemię i pokazać, że ten czas jest tak naprawdę szary i bez wyrazu, słońce strzela focha i grzeje mniej.
Żeby nie popaść w jakieś złe myśli czy występującą tak często w tym okresie depresję sezonową, trzeba zadbać o swoją psychikę. Jak?

Zmień coś! Czy to przemeblowanie pokoju, zmiana tapety w komputerze/telefonie na kolorową i wesołą, może jakieś ciekawe, wakacyjne dodatki które będą wracały nasze wspomnienia do ciepłych dni?
Jesień to dobry czas aby myśleć o różnych zmianach, czy to w życiu, czy najbliższym otoczeniu, czy w sobie samym. Jednak trzeba pamiętać, aby te zmiany były pozytywne! :)

Wypełnij swój czas!
W doły wpadamy najczęściej, gdy zbyt dużo myślimy. A my, ludzie, mamy tendencję do myślenia o problemach i przykrych sprawach właśnie wtedy, gdy nie mamy co robić. Nieraz sama się przekonam, że leżąc w łóżku za dużo myślę, ''a co by było gdyby...?". No właśnie. Zamiast otaczać się negatywnymi myślami zróbmy coś, co lubimy! Upieczmy ciasto, przeczytajmy jakąś książkę, potańczmy lub pośpiewajmy. Możemy także spróbować jakiejś nowej rzeczy, a może zdobędziemy też kolejne hobby? Polecam również anime, które pozytywnie wpływa na samopoczucie. O korzyściach z oglądania japońskich animacji pisałam TUTAJ :)






Zajmij się zwierzakiem!
Twój pupil na pewno będzie Ci wdzięczny za poświęcony mu czas. Może warto zadbać o jego futro, zrobić dla niego jakiś przysmak, pobawić się lub wziąć na szalony spacer? Idealnym czworonogiem do poprawiania humoru jest pies, możecie o tym przeczytać O TUTAJ :)

Zadbaj o kontakt z najbliższymi!
Jesień to również czas, w którym warto zadbać o relacje z innymi ludźmi. Może masz znajomych, których dawno nie widziałeś? Może warto odwiedzić kogoś z rodziny? Spędźcie razem czas, porozmawiajcie, pośmiejcie się razem! To działa, pozwala zapomnieć o największych smutkach :)

Jak widzicie - da się zachować szczyptę optymizmu nawet w najgorsze dni! :)
Dużą rolę gra tu nastawienie do świata, pozytywne myślenie, zagospodarowanie czasu.
Życzę dużo uśmiechu! :*












13 komentarzy:

  1. Jeruniś, post którego potrzebowałem. Od kilkunastu dni miewam taką depresję, że żeby wyciągnąć mnie z łóżka (w ktorym i tak się super nie czuje, gdyz mój pokój mi się totalnie nie podoba), trzeba zadziałać jedzeniem lub agresywną postawą. Z podanych przez ciebie sposobów niestety prawdopodobnie żaden jest dla mnie, ale probować coś zrobić zawsze warto :> Cóż, jak się ma despotyczną rodzinę, brak zainteresowań (do których nie potrzeba ładnej pogody) i znajomych to ciężko nie popaść w tzw. Syndrom łeżenia :/

    PS. Świetny post xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Tobą o tym to mogę porozmawiać osobiście, bo wiem na czym problem polega :/ Jesteś zbyt krytyczny w stosunku do siebie.
      Dzięki :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne pomysły! :D
    Zostałaś nominowana do LBA. Szczegóły pod tym postem:
    http://zdrajca-gw.blogspot.com/2015/10/lba-cztery-nominacje.html
    Pozdrawiam, Ruciakowa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jednak nie skorzystam, gdyż za LBA nie przepadam :/

      Usuń
  3. świetne pomysły! Ja w każdą niemal jesień miewam smutne nastroje, i nie potrafię tego zmienić, a ty mi dałaś kilka fajnych pomysłów z których z pewnością skorzystam. Dziękuję! :)
    a ja zapraszam na nowy post do Siebie:
    http://evelinaphoto.blogspot.com/2015/10/blue-jeans.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Porady bardzo fajne, ale ja raczej nie skorzystam, bo ostatnio mam świetny humor :D Jakoś tak wyszło, że jesienna depresyjka mnie w tym roku nie dotyczy. Ale może rzeczywiście powinnam więcej czasu poświęcić mojemu psu? Na pewno się :)

    ksiazkowy-swiat-niki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post ;) Skorzystam z porad aby ta jesień i zima nie były takie szaro - bure i smutne ;)

    Zapraszam :) http://artisanima.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już czuję zimę i nie mogę się jej doczekać. Strasznie lubię tą porę roku. Jest moją ulubioną :) Więc jestem na nią przygotowana.

    http://marysiaofficialblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odśnieżanie wcześnie rano sporej wielkości podwórka na wsi i kłopoty w dojeździe do miasta/pracy/szkoły gdy zasypie nasze boczne drogi śnieg nie sprzyjają sympatii do zimy :)

      Usuń

Jeśli spodobał Ci się post - zaobserwuj mojego bloga, skomentuj, udostępnij! Każdy zostawiony przez Ciebie ślad u mnie powoduje uśmiech :) Staram się odwiedzać czytelników, więc będąc moim obserwatorem, zyskujesz mnie jako swojego!


WŁĄCZONE: Moderacja oraz anonimowość
WYŁĄCZONE: Weryfikacja obrazkowa